Plan for efterårssæsonen 2019

Naturen som laboratorium
Med udgangspunkt i bogen ”Utzons Univers” af arkitekterne Malene Abildgaard og Julie Dufour, vil vi se nærmere på den danske arkitekt Jørn Utzon, der brugte naturen som sin største inspirationskilde. Sammen med designer Charlotte Carstensen vil eleverne også lade sig inspirere af naturen, når de designer et byrumsinventar eller et byrum. Ideerne tegnes op med blyant og males med akvarel.

At tegne er at se
Sammen med billedkunstner Ruhul Kajol vil eleverne arbejde med klassisk tegning og maling. Eleverne opøver deres evne at gengive en genstand ved at betragte alle dens former, farver og detaljer så de tegner det, de ser og ikke det, de tror, de ser.

Bliv inspireret af den afrikanske maler Tinga Tinga
Tinga Tinga havde sin helt egen maleteknik og malede dyre- og naturmotiver i stærke farver og spændende mønstre. Sammen med billedkunstner Amalie Bechmann vil vi lade os inspirere af hans særlige teknik, farver og motiver og arbejde med såvel akvarel som akryl på papir og lærred.

Byg og bo – med høns
Sammen med arkitekt og forfatter Julie Dufour udforsker eleverne arkitekturens univers.
Vi skal designe og bygge et urbant hønsehus som arkitekturmodel. Vi skal også tegne høns.

NB! Der kan ske ændringer