GDPR – Persondataforordning

Hvilke oplysninger opbevarer Farum Billedskole?
Farum Billedskole opbevarer følgende personoplysninger på elever, der er tilmeldt Billedskolen: Barnets navn, fødselsdato og -år, adresse, forældres navn, forældres telefonnummer samt mailadresse.

Hvordan og hvorfor opbevares oplysningerne?
Personoplysningerne er fortrolige og opbevares som sådan på Billedskolens leders computer (med adgangskode), på et USB-stik i et aflåst skab samt i en mappe på Billedskolen. Oplysningerne skal indhentes for at sikre, at vi kan komme i kontakt med forældrene i tilfælde af sygdom eller i forbindelse med andre vigtige praktiske informationer.

Hvornår behandles oplysningerne?
Personoplysningerne behandles kun i forbindelse med tilmelding til Billedskolen samt i forbindelse med vigtige praktiske informationer, der skal formidles til forældrene.

Hvor længe opbevares oplysningerne?
Personoplysningerne opbevares i tre år efter eleven er blevet tilmeldt Billedskolen, da vi af forskellige årsager kan have brug for stadig at kunne komme i kontakt med forældrene.