Plan for efterårssæsonen 2020

I balance
Sammen med designer Charlotte Carstensen undersøger eleverne forholdet mellem selvbalancerende træskulpturer og disses grafiske aftryk. Opgaven befinder sig i krydsfeltet mellem kunst, kunsthåndværk og design, og formålet er at introducere eleverne til en legende og undersøgende tilgang til kunst og design.

Klassisk tegning og maling
Sammen med billedkunstner Ruhul Kajol arbejder eleverne med klassisk tegning og maling. Eleverne opøver deres evne at gengive et foto eller en genstand ved at betragte alle dens former, farver og detaljer, så de tegner det, de ser, og ikke det de tror, de ser.

Flydende akvarel
Sammen med billedkunstner Amalie Bechmann arbejder eleverne med flydende akvarel. Vi vil lade os inspirere af naturens symmetri og fuglenes smukke former og farver.

Arkitekturens univers
Sammen med arkitekt og forfatter Julie Dufour udforsker eleverne arkitekturens univers, nårde designer og bygger arkitekturmodeller af ‘Tiny houses’ på hjul i 1:20

Efterårssæsonen 2020 slutter med en fernisering torsdag d. 26. november kl. 18-19.